دی اکتیل ترفتالات (روغن دی او تی پی) / دی اکتیل فتالات (روغن دی او پی)

وضعیت موجودی : تماس بگیرید
قیمت : تماس بگیرید
بسته بندی :گالن
تلفن داخلی :402
فروشگاه آنلاین مواد و تجهیزات آزمایشگاهی افراکم

دی اکتیل ترفتالات (DOTP یا دی او تی پی) و دی اکتیل فتالات(DOP یا دی او پی)

 

دی اکتیل ترفتالات یا روغن DOTP چیست ؟

دی اکتیل ترفتالات (روغن Dotp یا روغن دی او تی پی ) ساختار شیمیائی متفاوتی نسبت به سایر نرم کننده ها دارد و بدلیل این ساختار متقارن و مهاجرت کمتر آن از پلاستیک، محصولات ساخته شده از آن مقاومت و دوام بیشتری نسبت به مواد ساخته شده از روغن DOP دارند.

نقطه اشتعال روغن DOTP نسبت به روغن DOP ، 51 درجه سانتیگراد بالاتر می باشد ،لذا برای تولید عایق حرارتی کابل ها مناسب تر است.

دی اکتیل ترفتالات با واکنش ترفتالیک انیدرید و ایزواوکتانول بازیابی می‌شود که به عنوان اتیل هگزانول نیز شناخته می‌شود. تفاوت با DOP به وضوح در ساختار شیمیایی DOTP مشهود است.

دی اوکتیل ترفتالات (DOTP)

در مقابل دی اکتیل فتالات ، رادیکالهای استر منشعب شده و علاوه بر این در دو طرف مخالف، در موقعیت پارا، حلقه بنزن قرار می گیرند. به دلیل انشعاب اضافی و آرایش متفاوت، DOTP یک مولکول بزرگتر است و بنابراین نمی‌تواند به راحتی از مواد مهاجرت کند.

 کاهش یا جلوگیری از مهاجرت DOTP از مواد به این معنی است که مولکول نمی‌تواند در محیط جمع شود، زیرا DOTP نمی‌تواند از مواد رها شود.

 

 

خصوصیات بارز روغنDOTP  (دی اکتیل ترفتالات) یا روغن دی او تی پی

1- در تمام کشور های اروپائی مخصوصاً در مواردی که تماس مستقیم با انسان وجود دارد از جمله اسباب بازی ها ، تجهیزات و لوازم پزشکی ، چرم مصنوعی ، وسایل پلاستیکی خانگی ، شیلنگ های آب و ... ، به جای روغن دی او پی سایر نرم کننده ها از روغن دی او تی پی استفاده می گردد . لذا با توجه به اینکه روغن DOP سرطان زاست می توانید محصول خود را که حاوی روغن DOTP است تحت عنوان --)) فاقد DOP سرطان زا ((-- علامت گذاری نموده و به بازار معرفی کنید .

2-DOTP ساختار شیمیائی متفاوتی نسبت به سایر نرم کننده ها دارد و بدلیل این ساختار متقارن و مهاجرت کمتر آن از پلاستیک، محصولات ساخته شده از DOTP مقاومت و دوام بیشتری نسبت به مواد ساخته شده از DOP دارند .

3-دی اکتیل ترفتالات  انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دی اکتیل فتالات دارد و همین باعث کاهش شکنندگی محصولات تولید شده با کاربرد در دمای پائین گردیده و مقاومت در برابر سرمای آنها بیشتر است.

4-دی او تی پی بدلیل ساختار شیمیائی خاص خود ، خصوصیات ذاتی نرم کنندگی و روان کنندگی دارد و همین ویژگی باعث تهیه پلاستیسول در زمان کمتر با صرفه انرژی کمتر می گردد .

5-ویسکوزیته پلاستیسول  (plastisol) پایدار تر بوده و با گذشت زمان تغییر نمی کند و در نتیجه این ویژگی ، محصولات ضخیم تر و یکنواخت تری قابل تهیه می باشد . ولی در مقابل، ویسکوزیته پلاستیسول DOP  تغییر پذیر بوده و این مورد باعث افت کیفیت و دوام محصولات می شود .

6- دی او تی پی فراریت و مهاجرت به سطح بسیار کمتری داشته و بنا بر این بهتر است در محصولات تولیدی از DOTP به جای DINP و DOP استفاده شود .

7- بدلیل مهاجرت کمتر DOTPروغن   ، مواد نمی توانند به سطح شبکه بچسبند .

8-  مقاومت الکتریکی DOTP حدود 71 برابر DOP بوده و بنابراین نرم کننده بهتر و ارجح تری برای تولید کابل برق و وسایل با عایق الکتریکی بالا می باشد .

9- نقطه اشتعال روغن دی او تی پی ، 51 درجه سانتیگراد نسبت به روغن دی او پی   بالاتر می باشد و لذا برای تولید عایق حرارتی ،کابل ها مناسب تر است.

10- مقاومت کششی و مقاومت در برابر نوسانات و انتقال دمای DOTP بیشتر از DOP بوده و بنابراین استفاده از آن در محصولاتی مانند شیلنگ آب، کفش و ... بهتر است.

11- در مدت نگهداری نسبت به سایر نرم کننده ها از جمله DOP ، بدلیل این که فراریت کمتری دارد پایداری بالاتری داشته و افت نرم کنندگی در فرآیند پذیری PVC کمتر از سایر نرم کننده ها ست .

 

دی اکتیل فتالات روغن DOP ( روغن دی او پی ) چیست ؟

دی اکتیل فتالات ,  و یا روغن دی او پی (DOP روغن ) یکی از مهم ترین نرم کننده های انواعی از پودر گرانول پی وی سی PVC است.پلاستی سولهای PVC یا محلولهای معلق وینیلی (Vinyl dispertions) سوسپانسیون‌های سیالی از رزین های PVC با ذرات ریز هستند که در یک سیستم پلاستی سایزر (نرم‌کننده) موجود می‌باشند.

این خمیرها معمولا از PVC ساخته شده از طریق امولسیون نوع E تهیه می‌شوند و روغن دی‌اکتیل فتالات (DOP) یک نرم‌ کننده متداول در تولید آنست .اجزاء سازنده دیگر اغلب شامل پرکننده و پایدارکننده است

 

ویژگی های روغن DOP ( روغن دی او پی )

  1. بی بو
  2. دارای رنگ روشن
  3. نامحلول در آب 
  4. محلول در روغن های معدنی.

روغن dop

 

روش تولید دی اکتیل فتالات - روغن DOP ( روغن دی او پی )

روش تولید روغن دی او پی در یک راکتور مجهز به همزن در مجاورت کاتالیزور با دو ماده اولیه دو اتیل هگزانول و انیدرید فتالیک تولید می شود و مراحل تولید دی او پی عبارتند ازاستریفاکسیون بازیابی الکل مازاد و صاف کردن محصول کاربرد در صنایع چرم مصنوعی گالینگور,کفش , رنگسازی ,شیلنگ سازی ,اسباب بازی, کابل سازی ,گرانول سازی ,فیلتر هوا ,توپ سازی, نوار دور شیشه و… می باشد که دارای بازاری بکر با مصرف بالا  و بالطبع سودآوری قابل توجهی می باشد که یک بازار و فروش تضمین شده را در پی دارد.

 

سرانه تولید سالانه روغن   دی او پیدر جهان

میزان تولید روغن  دی او پی دی اکتیل فتالات , dioctyl phthalate در جهان تقریبا سه میلیارد کیلوگرم درسال می باشد که بازاری بکر و سرشار از سود می باشد البته به شرطی که از یک مکانیزم دقیق مهندسی شده و زنجیره تامین مدیریت شده در تولید و همچنین معماری اصولی خط تولید کارخانه بهره مند باشید.

 

dop-dotp

 

کاربرد روغن DOP ( روغن دی او پی )

  1. نرم کننده PVC
  2. تولید چسب ها
  3. صنایع چرم مصنوعی
  4. صنایع کفش
  5. رنگسازی
  6. شیلنگ سازی
  7. اسباب بازی
  8. کابل سازی
  9. گرانول سازی
  10. نوار دور شیشه

و

روغن دی او پی

 

علت سمی نبودن DOTP در مقایسه با روغنDOP 

عموماً دی استرهای فتالیک اسید ، خصوصاً دو- اتیل هگزانول فتالات ها متابولیسم متفاوتی نسبت به دی استر هایفتالیک اسید از جمله DOTP دارند .در اثر تخریب ، ترفتالات ها بطور کامل به الکل و ترفتالیک اسید هیدرولیز می شوند در حالی که فتالات ها فقط به منواستر هیدرولیز میشوند این منو استر ها طبق بررسی های آزمایشگاهی ثابت شده که مواد فعال سمی و سرطان زا میباشند .

همچنین بررسی های بالینی انجام شده بر روی حیوانات، خصوصیات سرطانزایی DOP را کاملاً اثبات می نماید.سرطان های کبد، کلیه و دستگاه گوارش از جمله این سرطان ها است.به دلیل تفاوت متابولیسم بین دو اتیل هگزیل فتالات ) DOP ( و دی دو اتیل هگزیل ترفتالات ) DOTP)بررسی های مختلف نشان داده که DOTP سمیت بسیار کمتری نسبت به DOP دارد .همچنین بدلیل عدم سرطان زائی ) بر خلاف DOP که سرطان زاست ( در وسایل خانگی، اسباب بازی ها، بسته بندیمواد غذایی و مواردی که سلامتی و مسائل زیست محیطی حائز اهمیت است از جمله دستکش های طبی استفاده میشود .

در مورد دستکش های طبی حاصل از PVC نرم شده با DOTP به دلیل خاصیت روان کنندگی دیگر نیازی به استفاده از پودر در داخل دستکش برای راحت پوشیدن آن نمی شود .

 

دی ایزونونیل فتالات (DINP)چیست؟

DINP  در اثر واکنش فتالیک انیدرید و ایزونونانول ایجاد می‌شود، همچنین به عنوان 3،5،5 تری متیل هگزانول شناخته می‌شود. همانند DOP در DINP نیز رادیکالهای استر در کنار هم در موقعیت ارتو، روی حلقه بنزن قرار گرفته اند

دی ایزونونیل فتالات (DINP)

با این حال، بر خلاف DOP ، بخش استر منشعب شده و فضای بسیار بیشتری از n-octanol در DOP را اشغال می کند. در نتیجه، انتقال DINP از مواد کاهش می یابد یا از آن جلوگیری می شود و تجمع DINP در محیط امکان پذیر نیست.

به طور خلاصه، می توان گفت که DOTP و DINP از نظر شیمیایی فتالات هستند، با این حال، هر دو ماده به عنوان دو ماده بی ضرر طبقه بندی می شوند، زیرا ساختار مولکولی DOTP و DINP فضای بیشتری را اشغال می کنند. این خاصیت از مهاجرت هر دو مولکول از مواد جلوگیری می‌کند و در محیط پراکنده نمی شوند. بنابراین، برای انسان بی خطر هستند.

 

کاربرد انواع پلاستی سایزرهای

 

کاربردهای DINP

DINP  پلاستی سایز با فتالات بالا است. این نرم کننده پرمصرف در سراسر جهان است. DINP  دارای طیف گسترده‌ای از کاربردهای داخلی و خارجی است. 95٪ از DINP به عنوان نرم کننده برای پی وی سی انعطاف پذیر مورد استفاده است که مصارف ساختمانی و صنعتی دارد و با دوام است.

کالاهایی مثل (سیم و کابل، فیلم و ورق، کفپوش، شیلنگ و لوله صنعتی، کفش، اسباب بازی، پلاستیک های مواد غذایی). 5٪ دیگر در موارد غیر PVC استفاده می شود (به عنوان مثال لاستیک، چسب، مهر و موم، رنگ و لاک، روان کننده). کاربرد اصلی PVC پلاستی سایز شده با DINP شامل صنایع خودرو، ساختمان و ساخت، کابل‌ها و سیم‌ها و کف است.

 

 کاربردهای DINP

 

دی اکتیل ترفتالات پلاستی سایزر و حجم دهنده از نوع ترفتالات است که سهم مصرف  DOP و DINP را هم به خود اختصاص می‌دهد DOTP، به طور گسترده در کاربردهایی مانند اکستروژن، قالب تزریق، قالب چرخشی، قالب عمقی، قالب ورقه ورقه، پوشش و برخی موارد در تهیه جوهر استفاده می‌شود.

 

** قیمت دی اکتیل ترفتالات / قیمت دی اکتیل فتالات

قیمت روغن DOTP ( قیمت روغن DOP ) به علت نوسانات بازار روزانه محاسبه میشود. شما برای ارزیابی و آگاهی از قیمت می‌توانید با کارشناسان شرکت  افراکم تماس بگیرید و از قیمت محصول مطلع شوید.

 

خرید دی اکتیل فتالات ( خرید DOP ) / خرید دی اکتیل ترفتالات ( خرید DOTP )

شرکت افراکم مفتخر است تا خرید روغن دی او تی پی و خرید روغن دی او پی را با تضمین اصل بودن کالا در زمانی کوتاه، و در  بسته بندی مورد نظر مشتری تقدیم شما مشتریان عزیز نماید . 

** فروش بی واسطه و خرید فروش بی واسطه - افراکم فروشنده DOP و DOTP

شما  میتوانید سوالات خود را پیرامون موجودی این محصول و قیمت و همچنین نحوه استعلام اصالت کالا و خرید مواد لاستیک  افراکم با کارشناسان ما در میان بگذارید.

 

راههای ارتباطی با همکاران بخش فنی افراکم :

   ۱- از طریق شماره های تماس مندرج در سایت
  ۲- از طریق فرم زیر با وارد کردن نام و ایمیل و شماره تماس خود و بیان درخواست در قسمت توضیحات 

 

 

کشور سازنده :ایران
گرید :صنعتی
نوع بسته بندی :بشکه 220 لیتری
محل تحویل :انبار تهران
فرشید بهزادی فر

با سلام در باره خرید محصول DOP و ِDOTP و تحویل آن در دبی صحبت کنم.

افراکم

سلام بر شما جهت خرید روغن دی او پی و روغن دی او تی پی , به زودی کارشناسان افراکم با شما تماس خواهند گرفت موفق و پیروز باشید