قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۱۲

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۴ درصد رشد به ۱۸۴۷ دلار و ۶۵ سنت رسید.

283 بازدید / يكشنبه 12 بهمن 1399 / دسته بندی : اخبار / منبع : https://www.tasnimnews.com/

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تقویت ارزش دلار سبب شده تا سرمایه گذاران از بازار طلا به سمت بازار ارز کوچ کنند، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت اما شاهد ثبت کاهش قیمت هفتگی و ماهانه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.24 درصد رشد به 1847 دلار و 65 سنت رسید. در این هفته طلا شاهد افت قیمت نیم درصدی بود و افت ماهانه 2.7 درصدی را به ثبت رساند. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه آوریل با 0.49 درصد افزایبش به 1850 دلار و 30 سنت رسید.

مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «با توجه به اینکه سرمایه گذاران در انتظار یک عامل افزایشی قابل توجه هستند، قیمت طلا فعلا در مدار کاهشی قرار دارد.» وی افزود، تصویب بسته محرک مالی جدید در آمریکا که احتمالا سبب بالا رفتن نرخ تورم خواهد شد و مجموعه ای از اقدامات مشابه از سوی سایر بانک های مرکزی جهان را به دنبال خواهد داشت می تواند برای طلا حیاتی باشد.

ارزش دلار در ماه جاری میلادی تحت تاثیر رشد سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و امیدواری ها نسبت به بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری دولت بایدن شاهد 0.9 درصد افزایش بوده است و همین مسئله یکی از عواملی اصلی افت قیمت طلا به شمار می رود.

موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «در حال حاضر دلار جای طلا را به عنوان دارایی امن جهت سرمایه گذاری گرفته است.»

در پایان معاملات روز جمعه همچنین فلز نقره با رشد قابل توجه 3.83 درصدی به رقم 26 دلار و 91 سنت رسید.