تولید ریل زبانه توسط ذوب آهن اثر تحریم بر این محصول را خنثی کرد

عضو هیئت مدیره شرکت گسترش صنایع ریلی ایران گفت: با تولید ریل زبانه توسط ذوب آهن اصفهان، اثر تحریم بر این محصول خنثی شد.

287 بازدید / چهارشنبه 10 دی 1399 / دسته بندی : اخبار / منبع : https://www.bultannews.com/

گروه اقتصادی: مصطفی بهرامی در بازدید از ذوب آهن اصفهان، تولید ریل زبانه سوزن توسط این شرکت را گام مهمی در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور دانست و اظهار کرد: تولید ریل زبانه سوزن یکی از خواست‌های اصلی راه آهن جمهوری اسلامی بود که توسط ذوب آهن اصفهان انجام شد و حتی امکان صادرات این محصول نیز وجود دارد.

به گزارش بولتن نیوز، وی با اشاره به اینکه تولید ریل زبانه سوزن در انحصار دو شرکت خارجی بود، افزود: این محصول استراتژیک از کشورهای اروپایی وارد می‌شد که تحریم‌ها، واردات این محصول را با مشکلات زیادی مواجه کرد و عملاً این محصول به ایران عرضه نمی‌شد.

عضو هیأت مدیره شرکت گسترش صنایع ریلی ایران افزود: بسیار خوشحالیم که این مشکل با توان و دانش متخصصان ذوب آهن اصفهان حل شد و سالیانه دو تا سه میلیون یورو صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت و با صادرات این محصول ارز آوری نیز خواهیم داشت.

عضو هیأت مدیره شرکت گسترش صنایع ریلی ایران با اشاره به اینکه ریل زبانه سوزن مهمترین بخش سوزن ریل است، گفت: بومی سازی کامل سوزن ریل به عنوان یک اولویت و هدف مهم مد نظر بود و خوشحالیم که یک سال تلاش شبانه روزی ذوب آهن و شرکت گسترش صنایع ریلی ایران این هدف را محقق کرد.

وی افزود: این موفقیت نتیجه اعتماد به متخصصان داخلی و جوانان کشور است و الان به خود می‌بالیم که توانستیم علاوه بر خودکفایی به صادرات نیز فکر کنیم.

ریل تولیدی ذوب آهن در سطح محصولات تراز اول جهان است

به گزارش ایسنا، مدیرکل ساخت روسازی راه آهن با حضور در ذوب آهن اصفهان نیز با مسئولان این شرکت در خصوص روند تامین ریل طرح های توسعه ریلی مختلف کشور گفتگو کرد.

مهدی صیدگر به طرح های توسعه راه آهن کشور از جمله چابهار-زاهدان، یزد-اقلید، همدان-سنندج، میانه – اردبیل، بستان آباد –تبریز و رشت- کاسپین که با ریل تولید شده در ذوب آهن در حال اجرا هستند اشاره کرد و گفت: این طرح ها در مرحله روسازی هستند و سایر طرح ها در مراحل مختلف زیرسازی قرار دارند.