افزایش سرمایه جهشی ۵ شرکت مهم بورس

افزایش سرمایه شرکت ها یکی از پارامترهایی است که سهامداران و سرمایه گذاران بورس به آن توجه می کنند و طی روزهای اخیر ۵ شرکت مهم بورسی افزایش سرمایه های قابل توجهی داشته اند.

337 بازدید / يكشنبه 30 آذر 1399 / دسته بندی : اخبار / منبع : https://kamapress.com/

به گزارش کاماپرس، افزایش سرمایه یک شرکت در برخی موارد قیمت سهام آن شرکت را به صورت تصاعدی افزایش می دهد و بارها دیده شده است که حتی شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش سرمایه یک شرکت روند قیمت و بازدهی سهام آن شرکت را با تغییرات قابل توجهی مواجه کرده است.

طی روزهای اخیر ۵ شرکت بورسی در صنایع مختلف افزایش سرمایه های مهمی داده اند که در ادامه می خوانید.

۱. غگرجی ؛ ۱۵۰ درصد

جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت بیسکوئیت گرجی با حضور اکثریت صاحبان سهام در تاریخ ۲۳ آذرماه برگزار شد. موضوع جلسه این مجمع افزایش سرمایه غگرجی بود که از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت به میزان ۱۵۰ درصد انجام شد.

۲. شپنا ؛ ۱۰۱ درصد

شرکت پالایش نفت اصفهان که اخیرا سرمایه خود را از محل اندوخته و انباشته از ۵١٠٠ میلیارد تومان به ٧۶٠٠ میلیارد تومان افزایش داده و این افزایش سرمایه ۴٩ درصدی را در نیمه مهر ماه به ثبت رسانده بود مجددا قصد دارد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سرمایه خود را افزایش دهد. ارزش افزایش سرمایه مجدد شپنا ۱۰۱ درصد است.

۳. وصنا ؛ ۵۰ درصد

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر در تاریخ ۲۵ آذرماه سال جاری با حضور اکثریت صاحبان سهام به منظور تصویب افزایش سرمایه ۵۰ درصدی برگزار شد. طی این جلسه افزایش سرمایه وصنا از محل سود انباشته انجام می‌شود و در نهایت سرمایه شرکت از ۱۸۰ میلیارد تومان به ۲۷۰ میلیارد تومان خواهد رسید که مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

۴. فاما ؛ ۶۷ درصد

شرکت صنعتی آما در نظر دارد افزایش سرمایه‌ای به بزرگی ۶۰ میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد از محل سود انباشته انجام دهد که پس از آن سرمایه فاما از ۹۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

۵. بیمه آسیا؛ ۹۴۹ درصد

مجمع عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده بیمه آسیا در هفته گذشته ۲۴ آذرماه در حالی برگزار شد که طی آن افزایش سرمایه آسیا از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مشهود از مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان به ۲۴۱۳ میلیارد تومان به تصویب این مجمع رسید.