افزایش ۷ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی

مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس اظهار داشت: با همه مشکلاتی که در سال جاری بخاطر تحریم و کرونا داشتیم، میزان صادرات در 8 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش صادرات داشته است.

284 بازدید / يكشنبه 30 آذر 1399 / دسته بندی : اخبار / منبع : http://www.ghatreh.com/

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمدرضا سلیمانی‌زاده  با اشاره به تلاش برای تولید محصولات جدید با توجه نیاز به بازار و جلوگیری از واردات اظهار داشت: در حال حاضر در زمینه تولید پلیمرها، پی.وی.سی، ای.پی.وی.سی، محصولات پت در شرایط خوبی هستیم،  یک نمونه آن چادر مشکی بود که تاکنون از کره و ژاپن وارد می‌شد، همچنین برای اولین بار مواد اولیه تولید محصولات لوازم ماشین و خانگی در ایران تولید شود و به تائید خودروسازان نیز رسیده است، ضمن اینکه با همان کیفیت محصول وارداتی در بورس کالا عرضه و خرید و فروش می‌شود. 
وی افزود: اکنون شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ‌ خلیج‌فارس ملزم شده‌اند که بدنبال داخلی‌سازی قطعات، مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها باشند، اگر این کار را نمی‌کردیم تعدادی از واحدها متوقف می‌شدند. 
مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس تصریح کرد: اکثر واحدهای پتروشیمی از کاتالیست‌های داخلی استفاده می‌کنند، همچنین در زمینه کاتالیست با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و صاحب فناوری در حال مذاکره هستیم و این راه را ادامه می‌دهیم چراکه مسیر اشتغالزایی و خودکفایی همین است.
وی گفت: چنانچه تقاضای گرید خاصی در داخل کشور بالا برود شرکت‌ها سعی می‌کنند ابتدا نیاز داخل را تامین کنند و قدم بعدی صادرات است، اکنون حدود 70 درصد از کل محصولات تولیدی که حجم بالایی است، صادر می‌شود.
سلیمانی‌زاده خاطرنشان کرد: با همه مشکلاتی که در سال جاری بخاطر تحریم و کرونا داشتیم، میزان صادرات در 8 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش صادرات داشته است. یعنی 850 هزار تن صادرات بیشتری داشته‌ایم که خود معادل این است که یک مجتمع جدید احداث کنیم. 
وی یادآور شد: ما از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و اقدام به صادرات کردیم، ضمن اینکه واحدهای جدید هم احداث و راه‌اندازی شده که برخی رونمایی شده و برخی نیز در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.