مسیر متفاوت سکه از طلای جهانی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 29 آذر 99

قیمت طلا و سکه، برخلاف رشد بهای طلای جهانی نوسان اندک را تجربه کرد و کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۹۵۰هزار تومان رسید. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۹ آذر ۹۹ چقدر بود؟

266 بازدید / شنبه 29 آذر 1399 / دسته بندی : اخبار / منبع : https://tejaratnews.com/

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۲۷ آذر با 7,300 تومان افزایش، یک میلیون و 137 هزار و 200 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت اونس طلا در بازار جهانی در معاملات روز جمعه تحت‌تاثیر کاسته شدن ارزش دلار، که از روز پنج‌شنبه اغاز شده است در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت. بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری  تا 1891دلار و 70 سنت نیز بالا رفت اما ساعت20 به وقت تهران به 1882 دلار رسید.

شاخص دلار در معاملات روز گذشته با 68/ 0 درصد کاهش به کمترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ رسید. به گفته فعالان بازار، تدابیر محرک مالی آمریکا کم و بیش از سوی بازار لحاظ شده و بنابراین معامله‌گران در تلاش هستند تا پیش از تعطیلات به سودگیری بپردازند. شکستن سطح ۱۸۹۲ دلار زمینه را برای صعود طلا تا سطح ۱۹۱۰ دلار فراهم می‌کند.

مسیر متفاوت سکه از طلای جهانی
قیمت طلا و سکه، برخلاف رشد بهای طلای جهانی نوسان اندک را تجربه کرد و کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به 11 میلیون و 950هزار تومان رسید. بهای اونس طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر پیشرفت مذاکرات پیرامون بسته کمک مالی و ضعیف شدن ارزش دلار در بالاترین قیمت یک هفته اخیر ایستاد. قیمت سکه برخلاف رشد بازار جهانی، آغاز هفته با کانال 12 میلیون تومانی آغاز کرد اما توان باقی ماندن در این جایگاه را نداشت و عقب‌نشینی کرد؛ در مجموع معاملات هفته گذشته سکه 4/ 4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

روز پنج‌شنبه قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 300 هزار تومان و ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 250 هزار تومان تعیین شده است که گویای کاهش 100 هزار تومانی در هر قطعه از این فلز گرانبها است.