بررسی تحولات صنعت پتروشیمی در کمیسیون انرژی/ افزایش حدود ۳۸ درصدی تولید محصولات پتروشیمی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی وضع تولید، مصرف و صادرات محصولات پتروشیمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این کمیسیون خبر داد.

425 بازدید / دوشنبه 24 آبان 1400 / دسته بندی : اخبار

افزایش تولید محصولات پتروشیمی

به گزارش افراکم به نقل از شانا، مصطفی نخعی در تشریح نشست (یکشنبه، ۲۳ آبان‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، گفت: در این نشست وضع تولید، مصرف و صادرات محصولات پتروشیمی و نیز وضع تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی بررسی شد.

وی افزود: طبق گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور حدود ۹۰ میلیون تن است و در مقایسه با سال ۹۹ که حدود ۶۵ میلیون تن در سال بوده به افزایش حدود ۳۸ درصدی رسیده‌ایم و قرار است این روند رو به رشد با توجه به طرح‌هایی که صنعت پتروشیمی اجرا می‌کند ادامه یابد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از آنجا که صنعت پتروشیمی به‌ویژه در ایام تحریم ارزآوری خوبی برای کشور دارد از مزایای مهم اقتصادی به شمار می‌آید، ضمن آنکه قطب‌های تازه‌ای که برای صنعت پتروشیمی در مناطقی همچون مکران، قشم و جاسک تعریف شده است، نوید شرایط بهتری برای این صنعت در آینده را می‌دهد.

نخعی گفت: یکی از چالش‌های مهم صنعت پتروشیمی برای اکنون و آینده، بحث تأمین خوراک یا همان گاز طبیعی است، بنابراین نیاز روزافزون صنعت پتروشیمی به گاز طبیعی به‌عنوان خوراک، با توجه به تراز منفی تولید و مصرف گاز طبیعی می‌تواند یکی از چالش‌های پیش‌روی این صنعت باشد، از این رو پیش‌بینی می‌شود نیاز صنعت پتروشیمی در پنج سال آینده، به حدود ۱۷۰ میلیون مترمکعب برسد که این به معنای افزایش ۷۳ درصدی نیاز به گاز طبیعی است و این می‌تواند چالش جدی این صنعت باشد.

وی افزود: نمایندگان در این نشست پیشنهادهایی همچون اصلاح اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افزایش اختیارهای این شرکت برای مدیریت تأمین خوراک‌های بین مجتمعی، تقویت منابع مالی صنایع پتروشیمی و ... را مطرح کردند.

 

سایر اخبار:

 

همکاری برزیل و آمریکا برای ساخت 2 پروژه تولید اتیلن سبز

کدام کشورها کمتر کالای ایرانی می‌‌‌خرند؟

تبدیل ضایعات پلاستیک به روغن موتور با نانوکاتالیست

همه چیز درباره تسهیلات صنایع کوچک

نانو ذراتی که فقط سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند

تنها ۶ درصد لاستیک‌های فرسوده در کشور بازیافت می‌شود