همکاری برزیل و آمریکا برای ساخت 2 پروژه تولید اتیلن سبز

شرکت‌های پتروشیمی براسکم برزیل و لوموس تکنولوژی آمریکا برای دستیابی مشترک به فناوری تولید اتیلن سبز یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

440 بازدید / شنبه 22 آبان 1400 / دسته بندی : اخبار

دستیابی مشترک به فناوری تولید اتیلن سبز

به گزارش افراکم به نقل از نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، شرکت‌های «براسکم» (Braskem) برزیل و «لوموس تکنولوژی» (Lummus Technology) از امضای یک یادداشت تفاهم همکاری برای صدور مجوز مشترک فناوری به‌منظور تولید اتیلن سبز از اتانول در دو پروژه توسعه‌ای در آمریکای شمالی و آسیا خبر داند.

یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت براسکم هلند زیرمجموعه براسکم و لوموس به‌منظور دستیابی به فناوری براسکم که اکنون در مجتمع ترینفو (Triunfo) برای تولید پلی‌الفین در ایالت «ریو گراند دوسول» استفاده می شود، این مجتمع اکنون دارای ظرفیت تولید سالانه 200 هزار تن اتیلن تجدیدپذیر است.

«براسکم» و «لوموس تکنولوژی» همچنین در حال مذاکره برای دستیابی به توافقی بلندمدت به‌منظور صدور مجوز فناوری اتیلن سبز هستند، به‌طوری که دو طرف معتقندند استفاده از مواد خام تجدیدپذیر برای تولید پلاستیک‌های زیستی به‌عنوان جایگزینی برای نفت خام رو به افزایش است.

لئون دی برایان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل «لوموس تکنولوژی» در این باره گفت: همکاری ما با براسکم بسیار سازنده و مستحکم است و هدف «لوموس تکنولوژی» در فرآیند انتقال انرژی را تقویت می‌کند.

«براسکم» با سابقه بیش از 10 سال تولید اتیلن سبز از اتانول تولید شده از نیشکر، همراه با لوموس تکنولوژی با دستیابی به شرایط صدور مجوز فرآیند و فناوری، پایه محکمی برای توسعه این فناوری سبز فراهم می‌کند.

«براسکم» اعلام کرد در صورت توسعه، پروژه تولید پلی‌اتیلن تجدیدپذیر که با علامت تجاری «I'm Green» به بازارهای جهانی عرضه می‌شود، دو برابر خواهد کرد، این مجموعه در «مپ تا پوت» (Map Ta Phut) تایلند راه‌اندازی می‌شود.

«لوموس تکنولوژی» یک شرکت فناوری فرآیند شیمیایی متعلق به شرکت‌های رون کپیتال (Rhone Capital) و چاترجی گروپ (Chatterjee Group) است.

 

سایر اخبار را دنبال کنید:

 

کدام کشورها کمتر کالای ایرانی می‌‌‌خرند؟

تبدیل ضایعات پلاستیک به روغن موتور با نانوکاتالیست

همه چیز درباره تسهیلات صنایع کوچک

تنها ۶ درصد لاستیک‌های فرسوده در کشور بازیافت می‌شود

رابطه مستقیم قیمت گاز با قیمت اوره و متانول/ رشد سود پتروشیمی‌های اوره‌ساز ایران با افزایش نرخ گاز