تزریق واکسن کووپارس به بیش از ۸ هزار نفر/ تاکنون عارضه‌ای ندیدیم

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس با اشاره به روند مثبت و موفقیت آمیز فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن گفت: با تزریق به ۸ هزار نفر، عارضه ای جدی مشاهده نکردیم.

199 بازدید / سه شنبه 06 مهر 1400 / دسته بندی : اخبار

واکسن کووپارس

به گزارش افراکم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی، دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی با اشاره به نتایج فاز سوم مطالعه بالینی واکسن رازی کووپارس اظهار داشت: از نیمه شهریورماه تاکنون بیش از ۸ هزار نفر در این مطالعه شرکت کردند.

وی گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران، مجموعه ایثار و شهید منتظری در شهریار را به عنوان مراکزی معرفی کرده است که افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی جهت تکمیل فرآیند ثبت نام و تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خاطرنشان کرد: تا کنون که بیش از ۱۵ روز از آغاز مطالعه فاز سوم گذشته و در داوطلبینی که یک دوز واکسن دریافت کردند خوشبختانه عوارض جدی و مشکل خاصی مشاهده نشده است.

فلاح مهرآبادی گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به مراکز مذکور و مشاوره پیش از واکسن به صورت انتخابی واکسن رازی کووپارس یا سینوفارم را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با ثبت نام در سایت Covid.rvsri.ac.ir و انجام موفق عملیات ثبت نام، جهت انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

 

سایر اخبار را دنبال کنید:

آیا در واکسن‌های ضدکرونای حاوی mRNA اکسیدگرافن وجود دارد؟

ایمنی حاصل از ابتلا به کرونا قوی‌تر است یا واکسیناسیون؟

کیت تشخیص نانویی کرونا، بی‌نیاز از سواب بینی

واکسن پان کرونا جواب داد 

یک ماده استنشاقی که ویروس کرونا را از ریه و بینی حذف می‌کند

تشخیص فوری کرونا با فناوری میکروسیالی