صف های طولانی مرز ایران و ترکیه پس از بازگشایی ۶ روزه گمرکات مرزی؛ دلایل کاهش سطح تجارت پلیمر در بازار ترکیه

سطح تجارت در بازار پلیمر ترکیه کاهش یافته است، زیرا بسیاری از فروشندگان تخصیصات خود در ماه آگوست را فروخته اند و خریداران بر تدارکات تمرکز کرده اند.

196 بازدید / دوشنبه 01 شهریور 1400 / دسته بندی : اخبار

دلایل کاهش سطح تجارت پلیمر در بازار ترکیه

سطح تجارت در بازار پلیمر ترکیه کاهش یافته است، زیرا بسیاری از فروشندگان تخصیصات خود در ماه آگوست را فروخته اند و خریداران بر تدارکات تمرکز کرده اند.

این در حالی است که بازیکنان باید زمان بیشتری را برای پیگیری مسائل مربوط به حمل و نقل متمرکز کنند. تاخیرها به این معناست که برخی از خریداران ممکن است به اندازه ای که برنامه ریزی کرده بودند تحت پوشش قرار نگیرند، چرا که ممکن است مواد خریداری شده در بازه زمانی مورد انتظار نرسد.

گفته می شود مرز ایران و ترکیه که در روزهای اخیر به دلیل شیوع کرونا در ایران و تعطیلی گمرکات مرزی متوقف بود بازگشایی شده است، اما صف های طولانی و ازدحام کامیون ها در مرز ایران و ترکیه سبب شده تا زمان انتظار برای ورود کامیون ها افزایش یابد.

در همین حال افزایش موجودی انبارهای پلیمر در ترکیه و در ماه آگوست هم یکی از دلایلی است که به گفته کارشناسان سطح تجارت پلیمر را در بازار ترکیه کاهش داده است.

با این حال در این هفته روند قیمت های پلی اتیلن و پلی پروپیلن همچنان در بازار ترکیه افزایشی بود، برخی از گریدهای پلی اتیلن های سبک و سنگین با افزایش قیمت مواجه شدند، پلی اتیلن سنگین فیلم ایران با ۲۰ دلار افزایش به کانال ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰ دلاری به صورت CPT در بازار ترکیه رسیدند و پلی اتیلن سبک ایران هم با ۵۰ دلار افزایش به رقم ۱۵۹۰ تا ۱۶۳۰ دلار در هر تن به صورت CPT رسیدند، پلی اتیلن های سبک آمریکایی در کانال ۱۵۳۰ تا ۱۵۹۰ دلاری به صورت CFR در بازار ترکیه گزارش شده اند.

همچنین در بازار پلی پروپیلن ترکیه هم شاهد رشد قیمت ها بودیم به طوری که پلی پروپیلن گرید رافیا با 20 دلار افزایش روبه رو شد. پلی پروپیلن پتروشیمی های ایرانی 10 دلار افزایش داشتند. همچنین هموپلیمرهای فایبر ایرانی هم با 15 دلار افزایش روبه رو شدند.

 

منبع :

پتروتحلیل

 

سایر اخبار را دنبال کنید:

پیشنهادات قیمتی پلی پروپیلن ترکمنستانی در بازار ترکیه به زیر قیمت آیسیس رسید

گواهی ریچ برای صادرات پلیمر به ترکیه الزامی می شود

بازار پلیمر ترکیه