کالیبراسیون فلومترهای آلتراسونیک گازی برای نخستین بار در ایران

گروه تعمیرات پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با هدف صرفه‌جویی و بومی‌سازی دانش، برای نخستین بار در ایران با تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، فلومترهای آلتراسونیک ۱۲ اینچ را حین بهره‌برداری کالیبره کردند.

182 بازدید / يكشنبه 17 مرداد 1400 / دسته بندی : اخبار

کالیبراسیون فلومترهای آلتراسونیک گازی 

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، با اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه از سوی گروه متخصص تعمیرات ابزار دقیق شرایط کالیبراسیون فلومترهای آلتراسونیک ۱۲ و ۱۴ اینچ در داخل کشور مهیا و ظرفیت پیاده‌سازی و اجرای این طرح برای فلومترهای ۲۴ اینچ در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس ایجاد شده است.

مهدی امیدی‌زاده، رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ضمن اعلام این خبر یادآور شد: پیش از این برای انجام عملیات کالیبراسیون فلومترهای گازی، این تجهیزات با صرف زمان و هزینه‌های قابل توجه به خارج از کشور ارسال می‌شد اما با توجه به ظرفیت علمی و فنی موجود در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس تصمیم مجموعه مدیریتی بر آن شد که به‌منظور بومی‌سازی دانش و مهارت کالیبراسیون فلومترها این عملیات در این شرکت انجام تا ضمن بی‌نیازی کشور از وابستگی فنی به خارج، ظرفیت مناسبی برای تکیه و اعتماد به متخصصان داخلی ایجاد شود.

وی گفت: اکنون کارگاه پیشرفته کالیبراسیون در کارگاه عظیم تعمیرات پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس نیز تجهیز و با دریافت تأییدیه‌های سازمان استاندارد امکان کالیبراسیون تجهیزات ابزاردقیق برای پالایشگاه، واحدهای تأمین خوراک شامل ان‌جی‌ال‌های ۹۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰، پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل و تجهیزات مخازن صادراتی را خواهد داشت.

رئیس تعمیرات پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این کارگاه به‌عنوان مرکز شاخص و مرجع کالیبراسیون در آینده بسیار نزدیک پاسخگوی نیاز شرکت‌های مختلف در منطقه جنوب کشور باشد.

 

سایر اخبار را دنبال کنید:

آغاز به کار نمایشگاه بین المللی نفت و گاز دمشق

پتروپارس میدان گازی فرزاد را توسعه می‌دهد

قصد ایران برای کاهش صادرات گاز به عراق