امضای قرارداد EPC احداث واحد پلی‌ اتیلن پتروشیمی تبریز

قرارداد احداث واحد توسعه‌ای پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) با ظرفیت تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن برای نخستین بار در کشور با دانش فنی ایرانی بین شرکت پتروشیمی تبریز و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) امضا شد.

294 بازدید / شنبه 12 تیر 1400 / دسته بندی : اخبار

قرارداد احداث واحد توسعه‌ای پلی‌اتیلن سنگین

به گزارش شانا به نقل از شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی، این قرارداد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آذربایجان شرقی در ۴۰ سال گذشته جایگاهی قابل توجه در سطح ملی  از نظر حجم قراردادی در این استان دارد، به‌طوری‌ که حجم سرمایه‌گذاری پروژه حدود ۲۲۰ میلیون دلار معادل ۴۸ هزار میلیارد ریال برآورد شده است و در دوران اوج نصب و ساختمان بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتعال‌زایی خواهد داشت.

صادرات شرکت پتروشیمی تبریز با راه‌اندازی پروژه احداث واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین به حدود سه برابر رقم کنونی می‌رسد. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌های اجرایی این پروژه در اواخر سال ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود.    

شایان ذکر است، با بهره‌برداری از واحد پلی‌اتیلن جدید ظرفیت تولید محصولات پلیمری این شرکت به ۲.۲ برابر ظرفیت کنونی می‌رسد.   

شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی به‌عنوان پیمانکار EPCC پروژه یادشده با دارا بودن چند تجربه پروژه‌های مشابه، پروژه HDPE تبریز را براساس برنامه زمان‌بندی تعیین‌شده و منطبق با استانداردهای بین‌المللی با اتکا به توان داخلی به انجام می‌دهد.                              

انجام پروژه‌های توسعه‌ای در پتروشیمی تبریز پس از اطمینان از رعایت کامل اصول محیط زیستی اجرا می‌شود. 

پتروشیمی تبریز با ایجاد ۱۱۰ هکتار فضای سبز و مجتمع بدون آلاینده صنعت سبز استان شناخته شده است.

 

سایر:

تولید برق با ترکیبی از نشاسته و جوش شیرین

اجرای ۲ طرح توسعه ای توسط پتروشیمی اروند

جهش تقاضای پتروشیمی تضمین شده است اما باید رشدی پایدارپذیر داشته باشیم؛