عرضه نامشخص پتروشیمی منطقه غرب آسیا؛ افت تقاضا همزمان با ماه رمضان

پتروتحلیل-شرایط عرضه پتروشیمی همزمان با محدودیت تجارت ها برای تعدادی از محصولات نامشخص است، در حالی که دسترسی به محصولاتی همچون روغن های پایه، پلی ال و پلی استایرن در اولین هفته ماه رمضان محدود بوده است.

212 بازدید / چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 / دسته بندی : اخبار / منبع : http://www.petrotahlil.com/

پتروتحلیل-شرایط عرضه پتروشیمی همزمان با محدودیت تجارت ها برای تعدادی از محصولات نامشخص است، در حالی که دسترسی به محصولاتی همچون روغن‌های پایه، پلی ال و پلی استایرن در اولین هفته ماه رمضان محدود بوده است.

حجم عظیمی از تجارت های پلی اتیلن و پلی پروپیلن منطقه در ماه آوریل قبل از آغاز ماه رمضان در روز 12 آوریل تکمیل شد.

تقاضا در اکثر کشور های منطقه غرب آسیا در طی ماه رمضان به دلیل ساعت های کاری کمتر کاهش یافته، و با پایان این ماه یا تعطیلات عید فطر پایان میابد. 

پیش بینی میشود به طور کلی بازار ها از اواسط ماه می رویه صعودی به خود بگیرند. 

در بازار های شرقی غرب آسیا، تقاضا به خرید هایی بر اساس نیاز محدود است، و در این میان تعداد مبتلایان در کشور های اردن و لبنان افزایش ناگهانی داشته است.  

با توجه به پلی اتیلن ترفتالات، محموله های وارداتی آسیا به غرب آسیا کاهش یافته است. 

فروشندگان به دنبال این بودند که محموله های ژوئن و بعد از آن را بفروشند، در حالی که خریدارن با وجود سیر کاهشی قیمت ها نسبت به خرید مردد بودند. 

احتمال میرود مصرف صنایع پایین دستی در منطقه شورای همکاری خلیج فارس در ایام عید سال جاری به دلیل محدودیت های پاندمی با رویه صعودی معمول خود همراه نباشد.  

پلی اتیلن ترفتالات بطری معمولا در بطری و بسته بندی استفاده میشود.

در ایزوسیانات‌ها، تجارت پلیمریک متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات و تولوئن دی ایزوسیانات در منطقه محدود است.  

خریداران محتاط هستند، و موضع انتظار و رصد را انتخاب کرده اند، و همزمان انتظار میرود مصرف در اواسط می بالا برود در حالی که عرضه در میان تعطیلی واحد های منطقه ای نسبتا کم است. 

در بازار پلیمریک متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات، عرضه از تولیدکنندگان اروپایی محدود است که با تقاضای پایین در شورای همکاری خلیج فارس همزمان شده است. 

در بازار روغن های پایه، عرضه در منطقه محدود است، و انتظار نمیرود عرضه گروه یک به زودی افزایش یابد. 

احتمال میرود تولیدکنندگان ایرانی میزان کمی از این محصول را برای صادرات در دسترس قرار دهند.

در طی دو هفته گذشته، تولیدکنندگان ایرانی زیر 10000 تن از محصولات گروه یک را برای صادرات قرار داده اند، که کمتر از نصف میزان مصرفی ماهانه امارات متحده عربی میباشد. 

علاوه بر این، پیش بینی میشود عرضه نقدی محصولات گروه 2 و گروه 3 اندک باقی بماند. 

در مجموع واحد های تولیدکننده روغن های پایه غرب آسیا تعطیلات کمی در سه ماهه دوم داشته اند، اما احتمال میرود از آنجایی که بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل کمبود خوراک مجبور به کاهش تولیدات خود شده اند،عرضه نقدی با چالش مواجه شود.

در بازار پلی اتر پلی ال ها، اکثر خریداران غرب آسیا در طی هفته جاری همزمان با محدودیت عرضه در شمال شرق آسیا موضع انتظار و رصد را برگزیده اند. 

از آنجایی که اکثر محموله های منطقه شمال شرق آسیا به آمریکا و اروپا فروخته شده است، عرضه کمتری برای غرب آسیا باقی مانده است. 

عرضه پلی ال‌های شورای همکاری خلیج فارس به دلیل مشکلات غبره منتظره در صنایع بالا دستی محدود شده است.

در این میان، خریداران پلی استایرن غرب آسیا گزارش دادند که عرضه از سوی یکی از تولیدکنندگان بزرگ کاهش یافته است، که این امر موجب این شده است که برخی از خریداران توان خرید نداشته باشند. 

همچنان شنیده شد که عرضه نقدی از دیگر عرضه کنندگان در آسیا و اروپا در دسترس بود. 

 

مرتبط:

بهره برداری از پتروشیمی صدف خلیج فارس