توجه خریداران به پی وی سی ایرانی/ کرایه های حمل و نقل با نزدیکی به سال جدید گران می شود؟/تولیدکننده های اروپایی تخصیص های خود را به ترکیه کاهش دادند

پتروتحلیل-بازار پی وی سی ترکیه این هفته کند مانده است. علیرغم تقاضای پایدار زیاد ، عرضه شدید همچنان بیشتر تجارت در کشور را خفه کرده و قیمت های پلیمر را به سمت بالا سوق می دهد.

387 بازدید / سه شنبه 12 اسفند 1399 / دسته بندی : اخبار / منبع : http://www.petrotahlil.com/

پتروتحلیل-بازار پی وی سی ترکیه این هفته کند مانده است. علیرغم تقاضای پایدار زیاد ، عرضه شدید همچنان بیشتر تجارت در کشور را خفه کرده و قیمت های پلیمر را به سمت بالا سوق می دهد. یک بازرگان گفت: "بازرگانان و مصرف کنندگان پی وی سی اکنون شوکه شده و گیج شده اند زیرا آنها نمی توانند محموله های جدید خریداری کنند، زیرا آنها در مدت کوتاهی فروخته می شوند و هیچ کس نمی داند چه موقع یک فرصت واقعی برای دوباره پر کردن ذخایر انبارها ظاهر می شود. از سوی دیگر چند کارخانه پی وی سی تحت تعمیر و نگهداری قرار دارند و مشتریان ترکیه اکنون ناامید شده و آماده خرید هر نوع ماده ای هستند که می توانند بدست آورند. بنابراین ، پی وی سی ایران و مصر در کشور مورد توجه قرار گرفته است. با این حال ، تولیدکنندگان در تلاشند تا از شرایط فعلی بازار استفاده کنند و هر هفته 300 دلار در هر تن قیمت ها را افزایش دهند. با نزدیک شدن به سال جدید ایرانی، حمل و نقل از این کشور گران می شود. برخی تأخیرهای تحویل نیز به دلیل بدی هوا در ایران وجود دارد. برخی تولید کننده های اروپایی از افزایش قیمت های جدید در حالی که میزان تخصیص به ترکیه را کاهش می دهند، خبر داده اند. از آنجا که قطع برق باعث شده است عرضه کنندگان ایالات متحده آفلاین شوند، این هفته نیز در بازار ترکیه غیرفعال بوده اند.

قیمت PVC در ترکیه افزایش یافته است. چند نقل قول شنیده شده از اروپا در محدوده 1،750 - 1،770 دلار / تن CFR ترکیه برای K67 و 1،780 - 1،830 دلار / تن CFR ترکیه برای K70 بوده است. گفته می شود تولیدکنندگان ایرانی با PVC K65 را با قیمت 1،550 دلار / تن CPT ترکیه معامله کرده اند. قیمت K67 مصری در این هفته به 1750 دلار CIF ترکیه رسیده است. در بازار داخلی ، PVC K58 و K70 با 2300 دلار - 2500 دلار در هر تن و K67 با قیمت 2000 تا 2100 دلار در هر تن گزارش شده است.

بازار پی وی سی ترکیه هفته آینده راکد خواهد ماند زیرا احتمال بسیار کمی وجود دارد که خریداران ترک منابع جدیدی برای عرضه پیدا کنند. تقاضا قوی خواهد ماند و قیمت ها همچنان در حال افزایش هستند.